שלום וברוכים הבאים לאתר שלי "ילנה גוטרץ-מוסיקה שבלב"

בו תוכלו לחוות את עולם החינוך דרך המוסיקה

השתלמות

"מאז ומתמיד היה לי חיבור עז למוסיקה ולילדים ותמיד ידעתי שאני אשלב את שני התחומים הללו בעבודתי. כבר בגיל חמש התחילה הקריירה המוסיקלית שלי, כשההורים שלחו אותי לבית ספר למוסיקה לנגן בפסנתר. כבר באותה תקופה היה ברור לי שהמוסיקה והנגינה יהפכו לחלק בלתי נפרד מחיי. המוסיקה תמיד בליבי ,מכאן גם השם ״ילנה גוטרץ-מוסיקה שבלב״. התאהבתי בפסנתר והרומן שלנו נמשך עד היום״.

שמי ילנה גוטרץ. אני מרצה, מנחה השתלמויות, סדנאות וקורסים מקצועיים במוסיקה ותנועה בארץ ובחו״ל, יוצרת ערכות דיגיטליות, קורסים ותכנים חינוכיים לימודיים במוסיקה ותנועה לאנשי חינוך ולהורים, מנחה ומעבירה טקסים ואירועים רבי משתתפים. בעלת ניסיון רב שנים בהוראת מוסיקה לגיל הרך, מנחה סדנאות ופעילויות מוסיקליות לבעלי מוגבלויות.
כשעליתי לארץ בגיל 17, מיד התקבלתי ללימודי עתודה במכללת גורדון במסלול גננות ולאחר שסיימתי Bed בחינוך לגיל הרך ,התגייסתי לצבא לחיל האוויר בתור גננת, בתפקיד הזה הייתי חלק משירותי הצבאי.
לאחר שירות הצבאי עבדתי בתור גננת ולאחר כשנתיים החלטתי לעבור הסבה מקצועית ולשלב את האהבה למוסיקה עם עשייה חינוכית משמעותית. למדתי במכללת לוינסקי במדרשה למוסיקה במסלול ריתמיקה בגישת דלקרוז ולאחר שסיימתי את לימודי תואר Bed במוסיקה, התחלתי לעבוד בגני ילדים בתור מורה למוסיקה. עד היום אני עובדת בגני ילדים בחיפה וסביבתה, מעבירה פעילויות מוסיקליות חינוכיות במגוון נושאים ,מנחה טקסים ואירועים רבי משתתפים.
לאחר מספר שנים סיימתי את לימודי התואר השני MA בהנחיית קבוצות באוניברסיטת חיפה בחוג לייעוץ והתפתחות האדם,
במהלך השנים צברתי ידע עשיר וניסיון רב בעשייה חינוכית מוסיקלית. מתוך מגוון גישות בתחום החינוך המוסיקלי, פיתחתי שיטת הוראת מוסיקה ייחודית: "העצמת חווית למידה וטיפוח מיומנויות באמצעות משחק מוסיקלי", שיטה המשלבת את חווית הלמידה המוסיקלית דרך תנועת הגוף ויוצרת זיקת גומלין בין מוסיקה לעולמות תוכן אחרים. אלפי ילדים במסגרות לימודיות שונות למדו ולומדים בשיעורי ריתמוסיקה שלי, בהם אני שמה דגש על הקניית מיומנויות שונות הנדרשות להתפתחות תקינה, על פיתוח יכולת לבטא את הרגשות, על פיתוח יצירתיות ואינדיווידואליות-הכל דרך מוסיקה ותנועה. בנוסף, אני מורה מוסמכת ליוגה ובשיעורי מוסיקה משלבת תרגילים מעולם היוגה, הרפיה ודמיון מודרך-דבר שמאפשר לילדים לחוות חוויה מהנה ויצירתית, לפתח גמישות גופנית ומחשבתית.
כבר מספר רב של שנים אני מעבירה את הניסיון והידע שצברתי לצוותים החינוכיים במסגרות שונות, ציבוריות ופרטיות. בהשתלמויות, הסדנאות והקורסים המקצועיים הצוותים החינוכיים רוכשים כלים וידע בתחום המוסיקה והידע הדידקטי הנלווה, נחשפים לרפרטואר מוסיקלי עשיר הנבחר בקפידה ולומדים כיצד לשלב ביו מוסיקה לעולמות תוכן אחרים.
כיום, בעידן הדיגיטלי, אני יוצרת ומפתחת תכנים מוסיקליים תנועתיים גם בפלטפורמה הדיגיטלית. התכנים החינוכיים מיועדים גם לאנשי חינוך וגם להורים "שרוצים יותר". הערכות, ההשתלמויות, הסדנאות והקורסים נשלחים במייל וזמינים בכל עת.

האני מאמין שלי:

המוסיקה היא כלי שבאמצעותו ניתן להשפיע על ילדנו, בעזרת המוסיקה ניתן להגיע ללב הילד, לתודעה, לאישיות, לעצב ולהשפיע, לחנך וללמד, אני מאמינה שכל ילד נחוץ לכך.

"תנו למוסיקה שבלב לפרוץ במנגינה ולהוביל אתכם בחיים"- ילנה גוטרץ. 

רוצים לדעת מה חדש?

ליצירת קשר

052-2250998

שעות מענה 20:00 – 08:00

דוא"ל: [email protected]